otevřeno po-pá na objednávku
nahodny  nahodny  nahodny


Historie REDKEN

Když Jheri potkal Paulu
Odrazovým můstkem pro americký REDKEN byla paradoxně alergická reakce. Během pár dekád se ze skromných začátků dostal až na špičku oboru. Jeho příběh nepřestává inspirovat.

Skromné začátky
Ke konci 50. let byly v USA moderní zesvětlené blond vlasy a natupírované účesy. Mladá herečka a modelka Paula Kent měla velmi jemné vlasy a citlivou pleť a neustále trpěla alergickými reakcemi na kosmetické produkty, které používali kadeřníci a vizážisté. Dermatologové ani kadeřníci jí nebyli schopni objasnit, co v přípravcích způsobuje, že je její pokožka podrážděná. Paulu napadlo, že lidí s podobnými potížemi musí být víc a že by určitě ocenili hypoalergenní výrobky a rady kadeřnických profesionálů, kteří mají jasnou představu o tom, jaké je složení vlasu a pokožky a jak mohou reagovat na různé složky. Nešlo o nic menšího než o zdraví a krásné vlasy.

Roku 1960 se Paula spojila s kosmetickým chemikem a kadeřníkem Jherim Reddingem a založili spolu profesionální kadeřnickou značku REDKEN (z počátečních písmen svých jmen REDding a KENt). Paula a Jheri vytvořili první tři produkty založené na třech principech – byly mírně kyselé (pH 4,5 až 5,5 odpovídá přirozenému pH vlasů a pokožky), všechny obsahovaly proteinové polypeptidy a byly používány a doporučovány pouze odborníky v profesionálních kosmetických salonech.

Novátorský duch REDKENU se tím zdaleka nevyčerpal. V roce 1966 Paula a Jheri jako první zveřejnili obrázky vlasu pod mikroskopem a začali se zabývat tím, z čeho se vlas skládá. Zjistili, že každý vlas tvoří ze 70 až 80 % proteiny a asi z 15 % voda. Začali tedy tvořit přípravky, které poškozeným vlasům dodávaly chybějící stavební materiál – proteiny a vodu. Nutno říct, že REDKEN byl založen s nevelkým počátečním vkladem 3000 dolarů. Ty si Paula Kent vydělala reklamou na pivo.

První série produktů REDKEN tak vznikaly ve vaně a byly míchány dřevěným pádlem. Tímto veskrze domáckým způsobem vstoupil REDKEN na americký trh, který v té době čítal přibližně 400 značek profesionální vlasové kosmetiky. Během následujících dekád se REDKEN vyvíjel až do stavu, kdy se stal jednou z největších značek na trhu v USA. Postupně se začal rozšiřovat i do dalších zemí světa, včetně České republiky, kde působí již 15 let.

Správná péče je věda
Důraz na poznání, díky kterému lze dosáhnout skutečné krásy, je REDKENU vlastní. Ostatně mottem značky je „vědou ke kráse“. Ale dosáhnout perfektního vzhledu vyžaduje přece jen o trochu víc. Svou důležitou roli sehrávají odborné znalosti kadeřníků, kteří musejí být schopni nejen dokonale upravit účes, ale také doporučit tu nejvhodnější péči pro daný typ vlasů a vlasové pokožky. REDKEN ovšem klade stejný důraz jak na péči o zákazníky, tak i o samotné kadeřníky.

Když Paula Kent v roce 1967 potkala Angličana Vidala Sassoona, šlo o nepříliš známého, nicméně poněkud kontroverzního vlasového stylistu. Zaujal ji jeho talent a nabídla mu proto možnost vydat se na tříleté turné po USA, během kterého měl školit zaměstnance kadeřnických salonů v moderním přístupu k prodeji kadeřnické kosmetiky. Sasoonovo turné ovlivnilo 27.000 kadeřníků a v kadeřnickém světě znamenalo revoluci. Paulino přesvědčení, že nejkompetentnějšími osobami, které mohou správně doporučovat profesionální kadeřnické produkty, jsou vzdělaní kadeřníci, se stalo jednou ze základních hodnot REDKENU. Podporuje tím kadeřníky ve snaze splnit sny zákazníků.

New York, New York
Některé značky nezapřou svůj původ. REDKEN je věrným odrazem newyorské Páté avenue a svérázné městské módy, která je americké metropoli vlastní. I z toho důvodu je jedním z poznávacích znamení REDKENU podoba jeho koncepčních salonů. Vždyť to byl právě New York, který dal světu lofty, svébytné otevřené prostory.

REDKEN Loft je salonem, který zajišťuje zákazníkům služby na míru na špičkové úrovni, v moderním městském stylu. Hlavním prvkem Loftu je REDKEN Lab, tedy laboratoř, která slouží k poradenství, výběru vhodných služeb, ukázce produktů a přípravě barev a zároveň podporuje dynamickou atmosféru salonu. Loft salony vznikají v současné době po celém světě a najdete je i v České republice. Kousek New Yorku a řádnou dávku profesionální péče si tak můžete dopřát i Vy.

logo
logo